Janne, Jan Banan

Publicerad 2011-10-28 19:19:25 i Allmänt

åååå jag fullkommligt studsat fram idag på jobbet. Trotts en del oflyt och svettig tröja.:) Anledningen till detta är att en av mina bästa väninnor kommer på besök över helgen. Ändå tills på måndag till och med ska Janne stanna hos mig här i Oslo. Sambo Tessan är hemma och hälsar på familjen i Älmehult så jag och Janne har lilla lyan för oss själva. Ska bli så kul att hon kommer. :)

Liten story hur en vanlig morgon såg ut här i Oslo när Janne var min sambo (ca1,5 år sedan)

Efter att jag vart ute på en morgontur med Lilleman är det dags för morgonens nästa måste. Försöka väcka Janne, för att få med henne på morgonspinning på Sats. Inte så enkelt som det låter... Knackar på hennes dörr och:

-Janne? Är du vaken? Kaffet är klart nu.
* hmmmm...aaaa...

Vit lögn, har inte alls satt på kaffet men gör det nu och väntar cirka fem minuter.
- Janne, kaffet är verkligen klart nu!
* hmmm jaaa jag kommer...

Efter ytterligare fem minuter:
- Janne nu går jag om fem minuter! Ska du med eller?
* hmmm jaaaa...

När det är dags att gå:
- Janne va fan nu går jag!

Janne flyger upp ur sängen, slänger på sig träningskläderna, sveper en halv kopp kaffe och säger till mig:
* Men jag kommer ju, du behöver ju inte vara så himla sur heeela tiden!

Ha ha ha ha. 
Så gick vi och träna!
"the end"

Om du söker på "Janne" på facebook så kommer inte denna flicka fram. Tro mig jag har försökt... Där heter hon Caroline Jansson, förstår inte varför?! Alla vet ju att hon är Janne;)



Janne



Jag och Janne



Spontan kort! Ha ha ha



Janne och jag på Gran Canaria



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela