Bare Minerals

Publicerad 2011-09-11 12:31:00 i Hälsa


Smink är något som jag tycker att man ska prioritera och investera lite i. Själv använder jag alltid i.d- bare minerals produkter. Du applicerar allt smink med borstar i olika storlekar. Jag tyckte det tog ett tag att vänja sig att sminka sig på det här sättet, för det känns som du endast pudrar dig liksom. Men nu skulle jag aldrig få för mig att kleta på en vatten eller olje baserad foundation. 

Till vardags sminkar jag mig vanligtvis inte så mycket. Lätt foundation, lite rouge och mascara. Jag försöker dessutom vila huden i ansiktet så mycket ifrån smink som möjligt. Sminkar av mig så fort jag kan och skulle aldrig få för mig att träna med smink. 

Om du är osäker på vad du behöver finns det i.d bare minerals startpacke att köpa som innehåller: 2 olika nyanser av foundation, 1 mattande puder, 1 concealer och 3 applicerings borstar. Då har du allt du behöver för att komma igång så kan du testa dig fram till vad du verkligen behöver och sedan bara komplitera med de produkterna. Var noga med att göra rent appliceringsborstarna som vanligtvis är av äkta hår, regelbundet med shampoo.  





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela