1 år av sol och värme!

Publicerad 2011-09-27 18:39:23 i Allmänt

I mars förra året så bestämde jag mig. Jag sa upp mig ifrån min butikschefstjänst på Vero Moda Bogstadveien Oslo och lämnade allt tryggt bakom mig. Hade tre månaders uppsägningstid men en del semesterdagar att ta ut så i mitten av juni flyttade jag in i en lägenhet i Puerto Rico med Elin Stenkel. Jag ångrar inte en sekund att jag tog steget och gjorde det men jag skulle ALDRIG göra om det. Min tid på Gran Canaria har lärt mig otroligt mycket. Om arbetsplatser, om människor,  om olika kulturer osv. 

Jag hade otroligt kul under detta året samtidigt som det hände ganska mycket skit också. Du lever verkligen i en bubbla och ser baksidan av turistparadiset. Det är droger som flödar, alkohol i mänder, slagsmål, människor är oärliga. Men samtidigt så är det otroliga fester, härliga männsikor med stora hjärtan och massa kärlek. Att testa på och bo utomlands tycker jag alla ska göra. Jag har fått en helt annan syn på livet efter det och uppskattar Sverige och Norge på ett helt annat sätt. 

Som sagt jag ångrar inte en dag att jag gick utanför min trygghetszon och bara drog iväg- men jag vill inte bo på Grand Canaria igen. Kommer vilja åka tillbaka på semester men att bo där: Been there done that! 

Jag har förresten lärt mig att engelska tjejer är helt galna!!! Nu drar jag alla över en kant men majoritetn har ett otroligt temperament och de slåss som killar. Trust me I know- finns en anledning till att jag har ärr efter brännmärke på båda knäna. (Blev släpad i håret på ett uteställe med heltäckningsmatta. inte att rekommendera;) Dessutom jobbade jag ihop med en del enegelska tjejer. Slagsmål med glasflaskor och utryckta piercingar var vardagsmat...Så säger hon att hon är ifrån england- Pass på!;)



Slappar vid min pool





Lägenheten där jag bodde de sista tre månaderna



Poolområdet vid min lägenhet



Den vita blixten som tog oss på en massa äventyr:)



Theo var med mig- såklart!



Jag och Ulma som jag var sambo med ett tag:)



Juliane och Elin bodde också på Grand Canaria



Laura är en av de engelska tjejerna som inte är så galen:) Juliane i mitten och jag till höger

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela