"The Secret"

Publicerad 2011-09-05 00:34:16 i Hälsa



"The Secret" handlar om att du "attraherar" saker till dig genom dina tankar. Tänker du svart så blir allting svart. Tänker du positivt så attraherar du mer positivt till dig. "The secret" finns både som film och bok.

Säg en dag som man vaknar på fel sida. Allt går bara emot en: Man försover sig, tandkrämen e slut, glömmer matlådan hemma, repar bilen, finns ingen parkering, får p-bot etc etc. Då är det att ens egna tankar som har resulterat till att fler dåliga saker händer. Om du heeela tiden tänker på att du INTE ska få en p-bot. Då får du en p-bot för hjärnan kan INTE tänka INTE. Men om du istället föreställer dig en tom bilruta-utan p-bot, så får du ingen! Är ganska logiskt o låter ganska enkelt men kräver mycket mental träning.

Jag har plockat ut godbitarna ifrån "the secret" och försöker jobba mycket med detta i vardagen. För att få det du vill ha ska du måla upp bilder och leva dig in i hur du vill vara och ha det. Du lever i din drömvärld kan man väll säga. Ett exempel på detta är att jag önskade mig en bil. Jag levde mig in hur jag körde den, hur den lukta och hur den såg ut. Jag såg mig faktiskt köra en röd ny glansig bil och nu är jag ägare till en  sprillans ny Toyota Yaris. Givetsvis stod den inte bara på uppfarten en dag när jag vakna upp men jag tror stark att jag "attraherat" den röda bilen till mig:):)

Det är tack vare en nära väninna till mig som jag fick nys om "The secret". Juliane Bay träffade jag under det året som jag bodde på Gran Canaria och på min födelsedag fick jag filmen i present. Juliane är en underbar och väldigt stark person som för några år sedan fick en dansskada som resulterade till att hon har kronisk smärtsyndrom i foten. Hon låg till sängs under lång tid och sa till sig själv och alla: "När jag blir frisk så ska jag börja leva" sedan slog det henne en dag att tänk om hon inte blir frisk? tänk om smärsyndromet i foten aldrig avtog? Hon började tänka om- fick nys om "the secret" och började att jobba med sina tankar. Hon kommer alltid att ha kvar smärtan i foten och skulle hon inte träna skulle hon sitta i rullstol lr bara ligga i sängen som hon gjorde för några år sedan. Men hon tänkte om och började istället leva och tänka som hon var frisk och idag är Juliana en av de mest levande, sprudlande och mest inspirerande männsikorna jag känner. Jag brukar säga att jag samlar på mina "guldkorn". Personer som jag plockar med mig och alltid vill och hoppas kommer vara en del av mitt liv, Juliane är definitivt en av de. Love u:) och tack att du fick mig att börja leva efter "the secret" och jag säger som du brukar säga: Husk å leve!!! 




Babes på Gran Canaria;)



Skydive på Gran Canaria 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela